[Suuns, Protomartyr & 3rd Line Butterfly LIVE IN SEOUL]
- Eng Below
만난다. 한국 최고의 라이브 밴드와 가장 힙한 캐나다 아트 펑크 밴드, 가장 샤프한 미국 포스트 펑크 밴드가. 상상해버렸다. 노이즈가 섬광을 두르고, 소란이 세상을 뒤엎는 그 정경을. 무조건 달려가야 할 라인업.
- 이경준(대중음악평론가)
자신들만의 독특한 스타일과 음악성을 바탕으로 두터운 팬층을 형성하고 있는 세 팀이 한 무대에 서게 될 이번 공연. 세 팀의 공통점은 음악을 통해 복합적인 감성과 감각을 초월된 의식으로 이끈다는 점이다. 놓칠 수 없는 세 팀의 조합, 꼭 경험해 볼 것을 ‘강추’한다.
- 고종석(대중음악평론가)
일시 (date): 2018. 06. 17. SUN 6PM
장소 (venue): 하나투어브이홀 - HanaTour Vhall
입장료: 예매 45,000원 / 현매 55,000원
티켓오픈: 2018. 04. 25. WED 5PM
예매링크: https://goo.gl/baxJi2 (멜론티켓)
https://goo.gl/JbdysX (Melon Ticket - English)
https://goo.gl/FWaMCS (CJ문화재단)
http://ticket.hanatour.com/ (하나티켓)
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SUUNS (Canada)
시작부터 Suuns(“순스 soons”라고 발음하며, 태국말로 “0들 Zeores”이라는 의미이다)는 다른 것을 추구했다. 이들은 2007년 몬트리올에서 보컬/기타의 Ben Shemie와 기타의 Joe Yarmush가 데모를 함께 작업하며 자연스레 결성했다. 곧 Ben의 학교동창인 Liam이 드럼을 맡으며 합류하였고, Max Henry가 신스를 맡았다.
Secretly Canadian에서 Suuns가 발표한 ‘Zeroes QC(2010)’와 2012년 Polaris Prize에 후보로 오른 ‘Images Du Futur(2013)’은 뜨거운 반응을 얻었고, 직후 Suuns는 2000년도 후반, The Besnard Lakes, Islands, Land Of Talk과 같은 팀들과 그들 속한 도시(몬트리올)의 음악적 르네상스를 열었다. 하지만 Suuns의 음악은 몬트리올의 음악 신이 보여주는것과는 달리, 큰 규모의 바로크 앙상블이나, 종말론을 연상케하는 오케스트라 음악과 연관짓지 않았다. Ben은 자신들의 음악이 미니멀한 측면을 보인다고 말한다. “전형적인 음악적 형식을 따르지도 않고, 정해진 목표나 방향도 없어요. 하지만, 나름대로의 논리가 존재해요.” Joe는 Suuns의 음악에 대해 이렇게 말한다. “대중음악이에요. 사악한 공간안에 있는”
‘Felt(2018)’는 기존 Suuns가 보여줘왔던 어두컴컴한 이미지에서 탈피해 시각적으로 은은한 색채를 보여준다. 앨범의 장난끼 가득한 분위기는 타이틀의 두가지 의미에서 반영된다. Ben은 말한다. “몇몇 사람들은 섬유를 떠올릴 수도 있어요. 하지만 오해의 소지가 있다는게 저는 좋아요. 그리고 느끼지 않는게 아니라 느낌이 드는거에요. 조금은 자기 성찰적이지만, 그 ‘느낌’은 과거의 것이죠.”
From the beginning, Suuns (you pronounce it "soons", and it translates as "zeroes" in Thai) have sought to do things differently. They formed in Montreal 2007, when singer/guitarist Ben Shemie and guitarist Joe Yarmush got together to work on some demos, soon to be joined by Liam, Ben's old schoolfriend, on drums and Max Henry on synth.
Their group's first two records, 2010's Zeroes QC and 2012's Polaris Prize-nominated Images Du Futur - both released on Secretly Canadian - were immediate critical hits, and Suuns soon found themselves part of a late '00s musical renaissance in the city, alongside fellow groups like The Besnard Lakes, Islands and Land Of Talk. Still, at the same time, Suuns feel remote from the big, baroque ensembles and apocalyptic orchestras that typify the Montreal scene. "We write quite minimal music," thinks Ben. "They're not traditional song forms, sometimes they don't really go anywhere - but they have their own kind of logic." Or as Joe puts it: "It's pop music, but sitting in this evil space."
It's a suitably outré image for Felt, which breaks with Suuns' earlier darkness for a more optimistic ambience. The record's playful atmosphere is echoed by its double meaning title. "Some people might think of the material," muses Ben. "I like that that could be misconstrued. Also it's to have felt and not to feel — a little introspective, but that feeling's in the past."
https://www.facebook.com/suunsband
https://twitter.com/suunsband
https://suuns.bandcamp.com/
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Protomartyr (USA)
2015년 The Agent Intellect의 흥행으로 일년간의 긴 투어 이후, Protomartyr는 디트로이트 남서지방에 위치한 예전 안경사의 사무실로 쓰였던 연습실로 복귀했다. The Raincoat의 Odyshape, Mica Levi의 오케스트라 편곡집, 그리고 Protomartyr와 포스트-펑크 레전드 The Pop Group의 Rough Trade 40주년 기념 콜라보레이션 등에서 영감을 받은 기타리스트 Greg Ahee는 기존에 Protomartyr가 만들어왔던 음악보다 예술적으로 스펙트럼이 넓은 음악을 만들어나가기 시작했다. 그 결과물은 정규 4집이자 도미노 레코즈 데뷔작인 ‘Relatives In Descent’이다. 컨셉트 앨범이 아님에도 불구하고, 이 앨범은 한 테마 (진실에 대한 불가지한 본질, 그리고 그 불가지론에서 오는 현실적 두려움) 에 의한 열두개의 변형점을 보여준다. 이제는 일상이 되어버린 허위정보와 알아들을 수 없는 신조어의 홍수 속 사람들의 유영을 표현한다.
‘Relatives In Descent’는 디트로이트 루키밴드로써의 Protomartyr의 모습을 벗어나지 않는 틀 안에서 새로운 통찰과 가치관을 보여준다. 몇 달간의 리허설 이후, 이들은 캘리포니아 로스엔젤레스에 위치한 64 Sound에서 녹음을 하기 위해 2017년 3월, 2주간의 여정을 떠났다. Sonny DiPerri (Animal Collective, Dirty Projectors) 와의 공동 프로듀싱, 녹음으로 Protomartyr는 본능에서 벗어나지 않지만 조금 더 복잡한 작업물을 만들고 싶은 오랜 욕구를 실현하였다. 또한 ‘Relatives In Descent’는 바이올리니스트 Tyler Karmen과 ‘Cheveu’ 소속 Olivier Demeaux의 신디사이저 피처링을 받았다.
After a year of extensive touring in support of 2015's The Agent Intellect, Protomartyr returned to their practice space in a former optician's office in Southwest Detroit. Guitarist Greg Ahee—inspired by The Raincoats' Odyshape, Mica Levi's orchestral compositions, and Protomartyr's recent collaboration with post-punk legends The Pop Group, for Rough Trade's 40th anniversary—began writing new music that artfully expanded on everything they'd recorded up until that point. The result is Relatives In Descent, their fourth full-length and Domino debut. Though not a concept album, it presents twelve variations on a theme: the unknowable nature of truth, and the existential dread that often accompanies that unknowing. This, at a moment when disinformation and garbled newspeak have become a daily reality.
Relatives In Descent offers new layers and new insights, without sanding any of the edges born from their days as a Detroit bar band. After months of rehearsal, the band decamped to Los Angeles, California for two weeks in March of 2017, to record at 64 Sound in Highland Park. Co-produced and recorded with Sonny DiPerri (Animal Collective, Dirty Projectors), who helped capture the band's long-simmering vision for something more complex, but no less visceral, Relatives In Descent also features contributions from violinist Tyler Karmen and additional synths by Cheveu's Olivier Demeaux.
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3호선 버터플라이 (3rd Line Butterfly)
3호선 버터플라이(3rd line butterfly)는 1999년에 결성된 대한민국의 록 그룹이다. 실험적인 노이즈와 사이키델릭한 사운드를 시적이고 서정적인 분 위기와 함께 엮여내면서 평단의 인정을 받아왔다. 인디음악 초창기부터 마니아층의 인기를 얻으며 18년 동안 꾸준하고도 왕성한 활동을 하고 있다. 2016년 현재 멤버로는 남상아 (보컬, 기타), 김남윤 (베이스,사운드), 서현정 (드럼) 으로 이루어져있다. 2012년 4집 정규 앨범 《Dreamtalk》 를 오랜만에 발매하며 대중과 평론가, 각종 언론 매체로부터 호평을 얻는다. 이 앨범은 <한겨레신문> 등 언론 매체와 <네이버>, <다음> 등 포털 사이트에서 올해의 앨범 1위로 선정됐었으며, 가온차트 제2회 K-pop Award 에서 “올해의 발견상-인디 부분”을 받았다. 그리고 2013년 제10회 한국 대중음악 시상식에서 최고상인 "올해의 음반 -<Dreamtalk>"과 함께 "올해의 모던록 음반 -<Dreamtalk>", "올해의 모던록 노래 -헤어지는 날 바로 오늘"로 3관왕을 거머쥐게 된다. M-NET 음악 방송 “밴드의 시대“ 에 출연하여 그 동안 방 송에 좀처럼 모습을 볼 수 없던 3호선 버터플라이의 새로운 모습에 대중들에게도 인기를 얻는다. 2017년 1월 정규 5집 [Divided by Zero]를 발매 하고 활동 중이며, 첫 싱글 <나를 깨우네>는 2017 한국 대중음악상 “최우수 모던록 노래” 부문 2018 한국대중음악상 '최우수 모던록 음반' 부문에 노미네이트 되었다.
Introspective post-modern rock striped with moody guitars and smoky vocals, 3rd Line Butterfly is a Seoul-stationed trio that sublimely soars with velvety sounds from the Korean underground. Their debut album [Self-Titled Obsession] was released in 2000 and 2 years later their songs were used in a TV series about indie rock bands called [네 멋대로 해라 TV Drama OST ] which widened their fan base. They released 2 more albums before their EP [Nine Days or A Million] in 2009 which drew a lot of love from the critics. In 2010, releasing the [Remastered I-III box set] they were invited to <Monocle Winter Series>(London UK). Having a tour in North America for 40 days in 2012, they release an English album [Ice Cube] and in 2013 released their 4th album [Dreamtalk]. [Dreamtalk] received the warmest applause from respected critics, media, and the publics. The album was chosen as the album of the year in number of media and newspapers such as <Naver>, <Daum>, <Hankyoreh>, etc. It was no surprise when they were awarded with 3 prices on Korean Music Award (Album of the Year, Modern Rock Album of the Year, Modern Rock Song of the Year), and Discovery of the Year Award on Gaon Chart K-Pop Award. It took 5 years to meet their new album [Divided by Zero] since the 4th album [Dreamtalk] was released . The 5th album released in January 2017 and got high attentions from Korean indie scene straight away. Also, The song 'Awaken' released in November 2016, is nominated 'Best modern rock song of the year 2017’ and 'Best modern rock album of the year 2018’.
https://www.facebook.com/3rdLineButterfly/
https://twitter.com/3rdlinebfly
http://www.doindie.co.kr/bands/3rd-line-butterfly
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장소 / Venue
하나투어 브이홀 (HanaTour V Hall)
https://www.facebook.com/vhallkorea
https://twitter.com/livespacevhall
* 오시는 길 / Directions :
홍대입구역 9번출구에서 50m가량 직진하여, 횡단보도를 건너신 뒤 FOREVER21 옷가게 방향으로 (좌측) 20m 정도 올라가시면 하나투어브이홀 간판을 확인하실 수 있습니다. 그 건물의 입구로 들어가셔서 엘리베이터 또는 비상계단을 이용하여 지하 3층으로 오시면 됩니다.
Walk straight 50m from exit 9 , Hongdae Stn. At the cross roads, turn left and walk up the road (on the right hand side of the road) towards Hongdae University. After around 20m or so you will see a sign for ‘HanaTour VHall’. The concert venue is on the 3rd floor basement. You can go down using either the stairs or the elevator.
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produced by Highjinkx & CJ문화재단
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- http://instagram.com/highjinkxx/
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