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Yard Act Live in Seoul

<Yard Act Live in Seoul>

2024. 11. 25. Mon. 20:00
KT&G 상상마당 홍대 라이브홀
77,000 KRW

* 예매오픈: 2024년 7월 12일 금요일 오전 10시

* For English ticketing assistance, email us at highjinkxx@gmail.com or send us a Facebook message.


YARD ACT

당신이 원하던 모든 것이 당신의 무릎 위에 있지만 여전히 질문들이 따라온다면 어떻게 하시겠습니까?

금색 로버를 몰고 처음 대중들의 주목을 받았던 2020년 이후, 리즈 출신의 4인조 밴드 야드 액트는 지난 10년 간 인디 아티스트 중 가장 멋진 성공담을 가진 밴드가 되었다. 그 과정에서 데뷔 앨범 [The Overload]는 차트 2등에 오르고 머큐리 상에 노미네이트 되었고, 엘튼 존과 함께 ‘100% Endurance’의 재작업을 진행하기도 했다.

밴드의 궤도가 계속해서 상승하는 동안, 보컬 제임스 스미스와 그의 아내 사이에 아들이 생겼다. 그리고 바로 이러한 책임감과 야망, 죄책감, 사랑, 추진력 그리고 그 사이에 있는 모든 것들이 눈부실 정도로 탐험적인 두 번째 앨범 [Where's My Utopia]의 내러티브 중추를 이뤘다.

쉴 새 없는 투어 스케줄 사이의 순간들로 쓰여지고, 밴드와 고릴라즈의 멤버 레미 카바카 주니어가 함께 프로듀싱한 이들의 2막은 더 넓고 새로운 물결로의 거대한 도약이었다. 제임스는 설명한다. “첫 번째 앨범이 ‘포스트 펑크’에 탑승했던 건 그게 적절했기 때문입니다. 하지만 우리는 다른 장르의 음악들 또한 좋아해왔고 이번엔 그것들을 받아들을 자신감이 있었어요.” 이번 앨범에선 펠라 쿠티부터 스필러의 00년대 히트곡 ‘Groovejet’를 거쳐 엔리오 모리꼬네까지 이르는 영향력을 발견할 수 있다.

그것은 스미스로 하여금 가사적인 측면에서 그 자신에게 더 깊게 들어갈 수 있도록 하는 팔레트였다. 표면적인 관찰자 시점의 탐구는 유머를 곁들인 프로메테우스적인 서사를 만들기 위해 프론트맨 자신 앞에 놓인 두려움, 결점들과 씨름하는 음악들로 대체되었다. “우리가 단지 놀고 먹고 죽는 동물일 뿐이라고 생각할 수도 있고, 그것도 괜찮아요.” 그가 제안한다. “그러나 제게는 창의성이 인간 존재라는 지뢰밭을 표현하는 가장 좋은 방법이라고 생각합니다.”

 

 

What do you do when everything you’ve ever wanted suddenly lands in your lap, but the questions still keep on coming?

Since first steering their golden Rover into swift public acclaim back in 2020, Leeds quartet Yard Act have become one of the great indie success stories of the decade so far. Along the way, they’ve ticked off milestones ranging from a Number Two chart placing and Mercury Prize nomination for debut album ‘The Overload’, to a co-sign from Elton John who joined the band to guest on a string-laden reworking of album closer ‘100% Endurance’.

Yet, whilst the band’s trajectory continuously shot upwards, vocalist James Smith and his wife had also welcomed in a son. And it’s this duelling sense of responsibility and ambition, guilt, love, drive and everything in between that forms the narrative backbone of brilliantly exploratory second album ‘Where’s My Utopia’.

Written in snapshots of time between a relentless touring schedule, and produced jointly by the band and Gorillaz’ Remi Kabaka Jr, the quartet’s second act is a giant leap forward into broad and playful new sonic waters. “The main reason that ‘post-punk’ was the vehicle for Album One was because it was really affordable to do, but we always liked so much other music and this time we've had the confidence to embrace it,” James explains. Across the record, influences ranging from Fela Kuti to Ennio Moricone via Spiller’s ‘00s pop smash ‘Groovejet’ make themselves known.

It’s a celebratory palette upon which Smith allowed himself to reach lyrically deeper into himself than ever. Gone, largely, are the outward-facing character studies of yore, replaced with a set of songs that stare fully into the headlights of life, wrangling with the frontman’s own fears and foibles to create a sort of Promethean narrative - but with jokes. “You can commit to the idea that we’re just animals who eat and fuck and then we die, and that’s fine,” he suggests. “But for me, creativity always seems to be the best way of articulating the absolute minefield of what human existence is.”


VENUE

KT&G 상상마당 홍대 라이브홀

KT&G Sangsangmadang Hongdae Live Hall

주소: 서울 마포구 어울마당로 65 상상마당빌딩 B2
Address: B2, 65, Eoulmadang-ro, Mapo-gu, Seoul, Republic of Korea

 

 
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